Ofte stillede spørgsmål

Send en e-mail til info@velorbis.com, hvis du ikke kan finde det svar, du søger.

Hvilket elsystem bruger vi til vores elcykler?

Vi benytter os af det tyske kvalitetssystem kaldet Pendix og det unikke batteri er også tysk fra firmaet Ansmann. Du kan også finde relavant information omkring Pendix’ elsystemet her.

Hvilken stelstørrelse skal jeg have?

Det er vigtigt, at du får en VELORBIS® cykel, der passer til netop dine mål. Den bedste måde at få det, er at kigge ned til os i en af vores butikker. Vi kan hurtigt pejle os ind på dine ønsker og krav – og finde frem til en cykelstørrelse, der passer dig. Du får ligeledes et par fif til, hvordan du indstiller din cykel, så du får den perfekte kørestilling.

Foretrækker du at være godt rustet, inden du kommer forbi, kan du i vores størrelsesguide få en ide om hvilken stelstørrelse, der passer dig. Oversigten er naturligvis ikke en endegyldig facitliste, da der er meget forskel på, hvordan vi er bygget. Hvis du stadig er i tvivl om, hvorvidt cyklen har den rigtige størrelse eller har brug for gode råd, kan du kontakte os ved at skrive til  info@velorbis.com

Hvor kan jeg købe reservedele til min VELORBIS cykel?

De fleste reservedele kan du købe hos din lokale cykelhandler. Skulle du mod forventning have svært ved at finde de dele, du har brug, kan du altid købe dem hos os. Vi sælger dog ikke reservedele til cykler, der ikke er købt hos os. Har du en gammel Long John eller Short John kan du prøve www.longjohn.org eller www.dba.dk

Er efterspænding af cyklen med i prisen?

Ja, vi tilbyder gratis efterspænding inden for to måneder efter, du har købt cyklen. Efterspænding foretages udelukkende på vores serviceværksted i Kbh. K.  (husk at medbringe dit garantihæfte samt din købskvittering ved indlevering):

NO LOGO BIKES
Frederiksborggade 41,
1366 København K
Tel: +45 53 55 03 50
info@nologobike.dk

Hvilken produktgaranti gives på min nye cykel?

Din VELORBIS nostalgicykel er omfattet af en fabriksgaranti, som er gældende fra købsdatoen. Vi giver udvidet garanti på vores håndbyggede muffesamlede cykelstel (cykelramme minus forgaffel), der er omfattet af en 25 års garanti mod stelbrud. Rust på stel som følge af normal slidtage er ikke omfattet af garantien. Vi giver endvidere fem års garanti mod brud på forgaffel. Rust på forgaffel som følge af normal slidtage er ikke omfattet af garantien Alle andre komponenter på cyklen følger købelovens normale garantibestemmelser. Den udvidede garanti ovenfor gælder ved brud på stel og forgaffel forårsaget af almindelig brug og slitage og ikke i forbindelse med styrt eller anden pludselig skade.

Du har to års reklamationsret på alle varer købt hos os. Reklamationsretten indebærer, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet. Det er dog en forudsætning, at det f.eks. ikke er fejlagtig brug af produktet, slitage eller lignende, som har ført til fejl og mangler.

Reklamationsretten følger Forbrugerstyrelsens bekendtgørelse af lov om køb (købeloven).

Ved eventuel reklamation bedes du i første omgang kontakte os pr. e-mail, så vi kan vurdere, om den defekte vare skal repareres, ombyttes eller andet.

Husk at gemme din kvittering og evt. fragtbrev som kommer sammen med dine varer – den gælder som garantibevis.

Får jeg et garantibevis?

Du vil altid sammen med din nye cykel modtage en eksklusiv læderbog indeholdende et garantibevis med stel- og nøglenummer og diverse produktmanualer. Din onlinekvittering indeholder informationer om hvilken cykelmodel, du har købt, hvornår du har købt den og til hvilken pris.  Der er IKKE påført stelnummer og nøglenummer på din kvittering. Vi kan altid udstede et låsebevis, hvis dit forsikringsselskab kræver det i forbindelse med tyveri.

Jeg har mistet min(e) nøgle(r) til min cykel. Hvad gør jeg?

Først skal du konstatere, om der sidder en AXA ringlås eller en AXA kliklås (cykler med ballondæk) på din VELORBIS cykel. Er du i tvivl, kan du se det på din cykellås eller kontakte VELORBIS

Nye nøgler kan bestilles via AXA Online Nøgleservice omfatter låsene til din VELORBIS cykel. Axa låsene fås i flere farver og/eller versioner og bærer alle navnet AXA. Gå in på AXA’s hjemmeside  og følg instruktionerne

Hvad gør jeg, hvis der er en defekt på cyklen som jeg mener er omfattet af garantien?

Er uheldet ude og din cykel er defekt, SKAL du kontakte VELORBIS på e-mail info@velorbis.com med henblik på vurdering af skadens omfang og evt. GRATIS udbedring under garantien. Du skal oplyse dit stelnummer samt medsende en kopi af din kvittering. VELORBIS benytter udelukkende professionelle serviceværksteder til reparationer under garantien.

Hvordan bliver cyklen leveret? OBS: GÆLDER KUN, NÅR CYKLEN IKKE HENTES I VORES SERVICECENTER.

Du kan vælge at få gratis leveret din cykel delvis samlet (95% samlet). Vi leverer cykler til hele landet. Har vi cyklen på lager går der normalt 3-5 hverdage, fra du har bestilt cyklen, til den er fremme. Du bedes kontakte os efter du har placeret en ordre på hjemmesiden for at høre om lagerstatus og leveringstid. I tilfælde af at varen er udsolgt eller hvis du har valgt en specialdesignet cykel som du selv designer i vores cykelkonfigurator, kan der gå op til 6-8 uger før vi kan levere din ordre.

Bestilte varer sendes med Danske Fragtmænd. Det kræves derfor, at der er en person på leveringsadressen i dagstimerne. Hvis dette ikke er muligt, er der mulighed for at:
– Vi kan ‘stille cyklen’ på dit eget ansvar (Send os venligst en e-mail med instruktioner til fragtmand eller påfør dette på ordren)

Hvis du ikke selv har mulighed for at være hjemme og bor du, så vi IKKE kan stille cyklen:
– Kan vi levere på din arbejdsadresse
– Kan vi levere til din nabo
– Kan vi levere til din lokale kiosk/tank/købmand eller hvem du måtte have af hjælpsomme sjæle i nærheden.

Hvis fragtmanden må køre forgæves – må du betale de ekstra fragtomkostninger (kr. 400) pr. forgæves forsøg.

Hvad skal samles, når cyklen leveres? (NÅR CYKLEN LEVERES USAMLET)

Hvis du har bestilt din nye cykel online, og valgt at få den hjem 85% samlet – anbefaler vi ikke at du samler den selv, med mindre du har relevant erfaring eller ekspertise. Vi anbefaler i stedet for at du gør brug af vores partner BikeRunner.dk, der har et netværk af cykelkyndige Runners rundt omkring i Danmark, der kommer hjem i din egen have og samler din cykel. For at gøre brug af dette tilbud så skal du selv booke en Runner på dette link: https://bikerunner.dk/order/velorbis  Når du har lavet din bestilling, får du indenfor kort tid en bekræftelse fra BikeRunner om hvem der kommer og hvornår. Typisk kan de komme samme dag du bestiller, hvis du ønsker. Når din cykel er samlet færdig og klar, modtager du en MobilePay faktura på email og afregner direkte med BikeRunner.dk (pris 359kr).

Det er således kun hvis du har relevant erfaring eller ekspertise, som du kan gøre brug af nedenstående videos og samlevejledninger.
For at cyklen når sikkert og intakt frem, er pedalerne afmonteret og styret drejet. Det tager typisk 10-15 minutter at samle cyklen med det rette værktøj (topnøgle nr. 15 og en umbraco nøgle). Du skal blot dreje og spænde styret (med umbraco nøgle) samt skrue pedalerne på (topnøgle nr. 15). HUSK, der er et ’L’ på den venstre pedal, som monteres ved at dreje den MOD URET og der er et lille ’R’ på den højre pedal, som monteres MED URET. Vi anbefaler dog at følge vores samlevideo på velorbis.dk/support  (HUSK AT SMØRE GEVIND PÅ BELAG TIL KURVE OG FRONTLAD). Vi anbefaler dog at man får cyklen samlet og efterspændt periodisk af en cykelmekaniker eller en bikerunner (Se mere nedenfor).

Har jeg fortrydelsesret?

Ja, hvis du har købt en cykel vi har på lager i vores webbutik, gælder den almindelige fortrydelsesret ved e-handel, og du har ret til at fortryde købet og returnere varen indtil 14 dage efter modtagelsesdatoen. Varen, du returnerer, skal være intakt og ubrugt og al originalemballage (gælder ikke cykler) bedes vedlagt. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Bemærk: Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Returformular udfyldes og Velorbis kontaktes inden returnering.

Returvarer sendes (efter aftale) til:

VELORBIS ApS
Peter Bangs Vej 59
DK-2000 Frederiksberg
CVR Nr. DK-39231581
T: +45 38 11 22 77
E: info@velorbis.com

Se åbningstider her

Returvarer kan også afleveres personligt. Husk ved returnering at vedlægge din kvittering samt at opgive dine kontooplysninger (navn, adresse, registreringsnummer, kontonummer samt bank).

Bemærk: Forsendelser sendt retur til os som postopkrævningspakker eller tilsvarende nægtes modtagelse – med mindre det på forhånd er aftalt med os.

Hvad skal jeg gøre, hvis min cykel bliver stjålet?

Desværre sker der hver dag cykeltyverier til stor irritation og ærgrelse for dem, der bruger cyklen dagligt som transportmiddel. Mange er hver dag afhængige af en funktionel cykel for at komme på arbejde, i skole, til fritidsaktiviteter mm. Det er cykeltyvene desværre ligeglade med!

Huskeregler:
Din VELORBIS cykel er monteret med en forsikringsgodkendt AXA rammelås, og der medfølger et låsenummer påført på dit garantibevis som udleveres med cyklen. Låsenummeret er dokumentation for, at låsen er en godkendt lås. En godkendt lås er en forudsætning for erstatning hos langt de fleste forsikringsselskaber. Når cyklen er væk, er stelnummeret også væk. Opbevar derfor dit garantibevis et sikkert og lettilgængeligt sted, så du kan huske, hvor det er. Din kvittering skal oftest sendes med til forsikringsselskabet ved tyveri – så gem den sammen med dit garantibevis i det medfølgende læderomslag. Vi anbefaler også at du registrerer din nye cykel hos os her. Så gemmer vi oplysningerne for dig så du har dem i tilfælde af at uheldet er ude og dine papirer er væk.

Er min cykel forsikret?

Tyveri af en cykel erstattes som regel af en indboforsikring. Der kan være undtagelser, eksempelvis hvis cyklen har en høj værdi, men er du i tvivl, så forhør dig hos dit forsikringsselskab om cykeltyveri. Vær også opmærksom på en eventuel selvrisiko. Alle under 21 år er dækket under forældrenes indbo- eller ansvarsforsikring – også hvis man flytter hjemmefra, blot man bor alene. Bor man ikke alene, f.eks. har barn eller bor i parforhold, eller er fyldt 21 år, er det en god idé at få lavet en indbo- og ansvarsforsikring. Når uheldet er ude, skal du naturligvis melde cykeltyveriet til politiet samt til dit forsikringsselskab. Du kan anmelde cykeltyveri til politiet online. Det samme tilbyder de fleste forsikringsselskaber.
Du kan læse mere om cykeltyverier og andre tyverier på www.stopindbrud.dk

Hvor kan jeg se, prøve og købe en VELORBIS cykel?

Du kan altid komme forbi vores showroom og se og prøve vores kvalitetscykler. Vi har valgt at sælge vores cykler online og direkte til forbrugeren, idet vi mener, at vi selv kan give dig den bedste rådgivning og service. I  vores showroom er du sikker på, at vi altid har (næsten) alle modeller hjemme til besigtigelse og eventuelt en prøvetur. Du kan endvidere se de fleste af vores over 200 farver, som kan vælges når du specialdesigner din nye Velorbis. Vi hjælper også gerne i showroom med at bestillie cyklen via vores hjemmeside. Vores showroom finder du her:

VELORBIS ApS
Peter Bangs Vej 59
DK-2000 Frederiksberg
CVR Nr. DK-39231581
T: +45 38 11 22 77
E: info@velorbis.com

Se åbningstider her

Hvor meget vejer cyklerne?

Alle vores klassiske cykler vejer mellem 14-18 kilo (uden ekstraudstyr), idet de er produceret i letvægtsstål (tysk ædelstål). Vores klassiske cykler er bygget på vores fabrik i Tyskland. Fabrikken er en af de eneste tilbageværende fabrikker i Europa, der stadig producerer muffesamlede klassiske cykelstel som i de gode gamle dage. Sammenlignet med andre klassiske stålcykler på markedet, er vores klassiske cykler derfor en del lettere. Alle vores klassiske cykeltyper er ligeledes udstyret med de bedste letvægts nav-komponenter fra japanske Shimano Nexus. Vægten gør det nemt at løfte dem op og ned ad trapper, ind i toget osv. Kom forbi os og prøv, hvor let vores jernheste glider gennem trafikken.

Er en cykel med Ballondæk tunge at køre på?

NEJ NEJ og atter NEJ. Det er nemlig en skrøne at når ballondæk er store og tykke så er de også langsomme og tunge. Ballondæk skal pumpes til mellem 3 og 4 bar (ja du læste rigtigt – det er meget, men de kan tåle op til 4 bar og min. er 1,5 bar) og så ruller de ligeså let og hurtigt som almindelige dæk, og med den fordel at de har den ekstra komfort fra den behagelige affjedring, som den ekstra luft i dækkene giver. Så når du kører på jævnt underlag, kører de som andre cykler, og når du kører på ujævnt underlag såsom skovstiger, brosten, ned ad kantsten og over huller i vejen, så mærker du den ekstra bløde affjedring ballondækkene giver. Kom forbi og prøv!

Hvilke bremser er der på en VELORBIS cykel?

Alle vores klassiske cykeltyper er udstyret med de bedste letvægts nav-komponenter på markedet. Vi benytter engelske Sturmey Archers lukkede nav med aluminium letvægtstromlebremse indbygget i forhjulet. I en tromlebremse sker bremsningen ved, at to bremsebakker med friktionsmateriale presses ud mod en tromle, som fælgen er fastgjort til. Fordelene ved tromlebremser er, at systemet er indkapslet og beskyttet mod salt og snavs og giver således lang holdbarhed. Vores Urban Chic modeller fås dog med en almindelig fælgbremse for at holde prisen konkurrencedygtig på denne model.

Er der mulighed for at få indbygget dynamolys på cyklerne?

Ja. Navet i forhjulet på alle vores cykelmodeller med udtalelse af Vintage Road racercyklerne, har en 3W navdynamo med en super virkningsgrad, der bevirker, at ved fremdrift producerer navet strøm til BÅDE forlygten og baglygten uden nogen modstand på hjulet, idet navdynamoen producerer strøm via induktion fra magneter indbygget, som navnet siger, i navet i forhjulet. Dette sikrer minimal vedligeholdelse, idet ingen genstande og snavs kan komme ind og sætte sig i navet. Sturmey Archer navdynamoen holder til hverdagskørsel og kører stadig helt lyd- og gnidningsfrit.

Vores cykler er udstyret med en topmoderne retro LED  forlygte med indbygget parkeringslys og frontrefleks. Lampen i forlygten lyser med en enestående 30 lux lysstyrke. Det nye, helt enestående parkeringslys bevirker, at navdynamoen producerer strøm til et batteri, der sikrer, at både for- og baglygten lyser – også NÅR DU HOLDER STILLE.

Forlygten kommer med indbygget kontakt (til både for- og baglygte). ON/OFF Kontakten findes bag på forlygten.

Cyklerne har alle en topmoderne retro LED baglygte. Baglygten er flagskibet inden for baglygter i dag og lygten er dynamodrevet med indbygget parkeringslys og refleks. Det nye helt enestående parkeringslys bevirker, at navdynamoen producerer strøm til et batteri, der sikrer, at både for- og baglygten lyser – også NÅR DU HOLDER STILLE. På vores student og studine modeller er der ikke indbygget dynamolys i navet men disse cykler har dog alle tromlebremser.

Kan cyklerne ruste?

I Danmark er vi specielt udsatte for rust, idet vi har et højt saltindhold i luften fordi vi er omgivet af vand og fordi vejene saltes om vinteren. Disse forhold bevirker, at stålcykler generelt er udsat for rust. Hvis vi skal producere en 100% rustfri stålcykel koster den cirka 50.000 kroner, og det er en pris, de færreste vil betale.

Vi har derfor gjort en række tiltag for at reducere risikoen for rust på cyklerne. Rammerne er ALLE produceret og samlet i Tyskland, så vi er meget tæt på selve produktionen og kvalitetskontrollen. Alle vores stålrammer giver vi en ‘primer’ og to gange tyk pulverlakering, som er den absolut stærkeste beskyttelse, man kan give en stålramme. Pulverlakering giver en stærk beskyttelse og glansfuld finish. Sker det, at man ridser sin cykel så kraftigt, at ridsen går igennem pulverlakeringen, begynder cyklen at ruste på det udsatte sted. Sker dette så kan du komme forbi vores butik og få en gang ‘touch up’ maling på det udsatte sted.

Som de eneste i branchen går vi det ekstra stykke og galvaniserer vores skærme og bagagebærer mod rust. Dvs. at hvis man ridser malingen af på disse komponenter kommer der en sølvagtig overflade til syne og ikke rust. Skulle du mod forventning have en Velorbis cykel med omfattende rust på skærme og bagagebærer købt i peroden før vi fik galvaniseret disse komponenter, ombytter vi naturligvis under garantien.

Stort set alle andre komponenter på cyklen er enten lavet i rustfri stål (styr og frempind, sadelpind, eger, nipler, fælge, skruer og bolte på skærme og bagagebærer) eller  aluminium (kædeskærm, fælge, pedalarme) der ikke ruster. Klokke, gearnav, ophæng på sølvskærme og understel på Brooks lædersadel kan ruste, hvis de kommer i forbindelse med meget regn og saltvand.

Husk dog, at du kan reducere risiko for rust ved at overholde almindelige vedligeholdelsesregler i form af periodisk rengøring og smøring mv.

Med ovenstående tiltag mener vi at en VELORBIS® cykel derfor er maksimalt beskyttet til at modstå den danske Kong Vinter, som er særligt hård for mange andre stålcykel-mærker, der oftest produceres i Fjernøsten.

Hvordan skal min lædersadel vedligeholdes?

Hvis sadlen er blevet fugtig eller måske endda gennemblødt, må tørringen af den IKKE fremskyndes – den skal tørre naturlig og langsomt. En eventuel lyntørring vil ødelægge læderets egenskaber og udseende samt på længere sigt reducere sadlens levetid.

Hvis læderet under eller efter tilkøringen bliver for blødt, kan sadlens justeres ved at spænde bolten i sadlens næse, indtil overdelen (læderet) får den rigtige hårdhed.  En rigtig behandling af lædersadlen vil give dig mange års cykelglæde. Derfor – behandl lædersadlen med (klar) læderfedt, inden lædersadlen tages i brug, ved at smøre den på indersiden af læderet. Plej den regelmæssigt med (klar) læderfedt, beskyt også sadlen mod vand og fugt med et sadelcover og hold altid læderet tilpas spændt. Lædersadler har en række fordele frem for kunststofsadler – det naturlige materiale kan “ånde”, og holder sig køligt, tilpasser sig sin kørers anatomi og er derfor fri for ubehageligt gnaveri. Hvis den tilkøres og vedligeholdes rigtig, bevarer du den behagelig og blød i årevis.

NB! Vær opmærksom på, at lædersadlen kan afgive farve, når den bliver fugtig. Dette kan ikke alene ske som følge af regn, slud eller sne, men også på grund af sved. Det vil naturligvis i særlig grad kunne sætte sit præg på lyst tøj. Risikoen for afsmitning nedsættes ved korrekt, regelmæssig pleje med (klar) læderfedt. Du kan læse mere om vedligeholdelse af din nye Brooks lædersadel her.

Hvordan skal min cykelkurv eller front lad / -kasse vedligeholdes?

Træet i bunden af din cykelkurv eller frontlad -kasse er bejdset fyrretræ og kan let vedligeholdes med en klar træolie som påføres med pensel efter behov.

Hvordan reparerer jeg en lakskade på cyklen?

Det er næsten uundgåeligt, at der opstår skader i lakken på stålcykler, og i cykelstativerne lever cyklen et udsat liv. Da stellet er af stål, vil der i det danske klima hurtigt opstå rust når lakering brydes.

TJEKLISTE
Du skal bruge
-Rensemiddel
-Klud
-Lille pensel med fint hår
-Reparationslak til påføring med pensel eller i spraydåse *Smergellærred (fint slibepapir)

Forberedelse
Undersøg markedet, og forsøg at komme så tæt som muligt på den oprindelige farve og glans. Sørg for god belysning, da det drejer sig om præcisionsarbejde samt ordentlig udluftning. Vær opmærksom på, under hvilke temperaturer arbejdet skal foregå, og iagttag hærdningstiden. Påføres flere lag for tidligt, risikerer man, at lakken krakelerer. Det vil desuden være en fordel, hvis cyklen kan komme op at hænge, fx i et par gamle cykelslanger omkring solide vandrør.

Aftag eventuelle påskruede udstyrsdele, og rengør stellet grundigt i det beskadigede område. Smergellærredet er meget finkornet, og der skal slibes, indtil metallet ses nedenunder. Brug ikke det grovere sandpapir, da det nemt giver ridser og dermed et ujævnt slutresultat.

Tør slibestøvet omhyggeligt væk, og tør atter efter med fx terpentin. Er lakken på almindelig dåse, skal der omrøres meget grundigt. Er den i sprayform, skal dåsen rystes kraftigt i nogle minutter. Med penslen dækkes det slebne område lige akkurat med et tyndt lag lak.

Spray er mest velegnet til større partier. Afskærm, fx med pap eller plastik, resten af cyklen, og lav først et par prøvesprøjt på en kasseret genstand for at få fornemmelsen af teknikken. Afstanden skal som regel være minimum 30 cm, hvis ikke spraylaget skal blive for tykt. Se brugsanvisningen for nærmere instruktioner.

Tør forsigtigt overskydende lak af, og lad cyklen tørre et døgns tid eller efter fabrikantens anvisning. Det er vigtigt, at cyklen står et sted, hvor støv og lign. ikke hvirvles omkring, da lakarbejdet ellers må gøres om. Opbevar i mellemtiden lakken forsvarligt lukket, og rengør penslen grundigt.

Før andet lag skal påføres, skal området igen slibes let med smergellærred. Husk også denne gang at aftørre slibestøvet. Om nødvendigt gentages processen flere gange efter samme opskrift. Vær dog opmærksom på, at resultatet måske er en smule afvigende fra det originale look. Nu er cyklen atter godt beskyttet, omend en professionel lakering altid vil give det bedste resultat.

Hvordan læser jeg stelnummeret på min cykel?

Stelnummeret er nedskrevet på dit garantibevis og i tilfælde hvor dette bevis er bortkommet og skal læse stelnummeret så kan det findes på cyklen. Stelnummeret er markeret på siden af ​​sadelrørets top på en Velorbis cykel. Det begynder med bogstaverne WVEL, der efterfølges af seks cifre og et bogstav til sidst. Da vi i nogle tilfælde bruger en stærk slagfast pulverlak til maling af cykelstel, kan det ved mørke farver være svært at læse stelnummeret. Hvis dette skulle være tilfældet, anbefaler vi følgende metoder til at læse stelnummeret:

1) Tag din cykel udenfor i dagslyset og læs stelnummeret fra forskellige vinkler.

2) Læg et stykke papir over rammenummeret og brug bagsiden af ​​en blyant til at skrabe papiret for at gøre stelnummeret synligt.

3) Tag lidt hvidt fedt og gnid det hen over stelnummeret for at gøre det mere synligt.

Lykkes det stadig ikke at se stelnummeret kan du altid køre forbi vores showroom hvor vi kan hjælpe med aflæsningen. Vi har ikke dit stelnummer noteret i vores system og kan derfor ikke slå det op ved kontakt, så vi må hen til cyklen.

 

Hvad er forskellen mellem modellerne Kopenhagen Classic og Fusion / Arrow Classic?

Modellerne har en del til fælles, men her er listet de største forskelle:

  • Kopenhagen Classic har 50 mm brede semi-ballondæk der resulterer i en ekstra affjedring og øget komfort
  • Fusion / Arrow Classic har 37 mm brede dæk for øget smidighed og en mere sporty tur
  • Kopenhagen Classic har farvede (60 mm) hjulskærme (valgfri 200+ farver) Fusion / Arrow Classic har smallere (42 mm) hjulskærme i rustfrit stål (indfarvning er ikke tilgængeligt)
  • Kopenhagen Classic har et 70 cm bredt styr og bøjer ca. 8 cm opad
  • Fusion / Arrow Classic har et 55 cm smalt styr og bøjer ca. 5 cm opad
  • Kopenhagen Classic har et dobbelt støtteben – Fusion / Arrow Classic har et enkelt støtteben
  • Kopenhagen Classic har en læderklap (fås i 3 farver) – Ikke tilgængelig på Fusion / Arrow Classic
  • Kopenhagen Classic vejer ca. 2-3 kg mere end Fusion / Arrow Classic

Hvad er forskellen mellem modellerne Kopenhagen Classic og Urban Chic?

Modellerne har meget til fælles og generelt er Urban Chic modellen en billigere og mere forenklet version af topmodellen Kooenhagen Classic. Her er listet de største forskelle:

  • Urban Chic har fælgbremser på forhjulet
  • Kopenhagen Classic har indbyggede tromlebremser med lav vedligeholdelse
  • Urban Chic har begrænsede farver til rådighed (4 farver)
  • Kopenhagen Classic har mere end 200 farver til rådighed.
  • Urban Chic har et valgfrit retro batterilampesæt
  • Kopenhagen Classic har et yderligere valgfrit dynamodrevet lampesæt indbygget i navet.
  • Urban Chic har begrænsede tilvalg af gearmuligheder.Fås kun i 1-3 gear.
  • Kopenhagen Classic har et komplet udvalg af gearmuligheder. Fås også med 7 gear m/ fodbremse samt 7 gear med friløb.
  • Urban Chic vejer ca. 2 kg mindre end Kopenhagen Classic (før der tilføjes ekstraudstyr).