HANDELSBETINGELSER

Følgende betingelser er gældende for forbrugerkøb. For erhvervskøb henviser vi til nederste sektion.

Generelle oplysninger

Kontor & Administration:

OBS! INGEN SHOWROOM ELLER VÆRKSTED:

Velorbis Ride In Style ApS
Horsekær 8
DK-2765 Smørum
VAT No. DK44117509
E-mail:  info@velorbis.com

Vi bestræber os på at besvare henvendelser på e-mails inden for 24 timer og besvarer dog senest inden for 3-5 hverdage. Disse tidsestimater gælder ikke henvendelser via sociale medier som vi kun besvarer periodisk.

Betaling

Hos Velorbis kan du benytte følgende betalingsformer:

  • Dankort
  • VISA
  • Mastercard
  • Bankoverførsel (Kunf firmaer – ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)
  • EAN-nummer (OBS: kontakt kundeservice på info@velorbis.com)

Vi tager ikke kortgebyrer.

Reservation af beløb på betalingskort:

Betaler du med et betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen (undtagelse ved specialfremstillede cykler jf. nedenfor), eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Er der tale om ordrer af specialfremstillede cykler hæves pengene ved bestilling. En specialfremstillet cykel er en cykel med leveringstid på 6-10 uger og som vi producerer netop til dig i din(e) specielle farve(r), størrelse samt komponentsammensætning. Der er ingen fortrydelsesret på køb af denne type cykel – se mere nedenfor.

Levering


Levering og fragtbetingelser

Vi tilbyder levering med egen bil på Sjælland og benytter fragtfirmaet DSV til levering i resten af Danmark. Levering sker dog kun til brofaste øer.

  • Sjælland: Levering sker som udgangspunkt med vores egen bil. Tidspunkt for levering aftales individuelt og afhænger af ruteplanlægning og ordrestørrelse.
  • Øvrige Danmark: Levering sker med DSV til den oplyste leveringsadresse. Privatkunder vil modtage et opkald fra fragtfirmaet inden levering. Skulle der mod forventning ikke være nogen til stede på leveringsadressen i dagstimerne, har man følgende valgmuligheder som du bedes meddele os på info@velorbis.com:
    1) Man kan angive, hvor ordren må stilles (egen risiko)
    2) Man kan angive en alternativ leveringsadresse.
    3) Virker løsning 1) og 2) ikke for dig, og er du usikker på om du kan være hjemme mellem 8-16,  kan du forsøge sende en mail til Kundeservice@dk.dsv.com med dit bookingnummer (det får du af Velorbis når cyklen er booket i systemet) på dagen for levering, og så vil DSV angive et ca. tidspunkt for forventet levering. Kører fragtmand (DSV) forgæves til din adresse, kommer der et genleveringsgebyr på 595 kr. som faktureres særskilt.
    4) Det er muligt at booke specialbil til tidsleveringer. Dette koster et ekstra gebyr, men tilsikre til gengæld at I er hjemme – og at I undgår forgæves leveringsforsøg. Merprisen (fra 250 kr og op) er afhængig af dit postnummer og leveringsintervallet.
    5) Alternativt er det muligt at hente cyklen på nærmeste DSV-terminal – hertil skal DSV også i kundeservice have en mail, dagen før, således at DSV kan sørge for at godset ikke læsses på bil til levering. Herefter vil DSV fremsende de info du skal bruge for afhentning på nærmeste DSV-terminal.
    Dette er de leveringsmuligheder DSV tilbyder, da cykler er store forsendelser, betegnes de som stykgods og kommer med større biler. Man kan IKKE tracke stykgods som man kender det fra kurertransporter med GLS, DHL m.m.
    Cykelordren er ved aftalt levering, 98 % samlet, efterspændt og justeret, og ved levering skal du blot tilpasse og dreje styret og sædehøjden. Se mere på velorbis.dk/support
  • Ikke brofaste øer: Vi leverer desværre ikke til ikke brofaste øer.

Hvis du har spørgsmål til levering, er du velkommen til at kontakte os for nærmere aftale.

Leveringstider – Ikke specialfremstillede cykler: Vores lager af cykler forefindes på fjernlager i Danmark og vi (ud)leverer som udgangspunkt inden for 2-5 hverdage. Det er kun i begrænsede perioder at vi har cykler på lager og er du i tvivl kan du altid finde informationen om cyklen er på lager på produktsiden, hvor du bestilte den pågældende cykel. Har du selv designet din cykel eller ændret designet på en lagercykel via vores online cykelkonfigurator, gælder leveringstiderne for specialfremstillede cykler nedenfor.

Leveringstider – Specialfremstillede cykler: Vi producerer din specialdesignede Velorbis cykel til ordre i Tyskland. Ved bestilling af specialdesignede cykler forventes en leveringstid på ca. 6-10 uger afhængig af sæson. Vi tilbyder også at bestille sin (el)cykel med ekspreslevering med en forventet leveringstid på ca. 3-4 uger, da vi i dette tilfælde sender din ordre direkte med en specialbil til vores danske serviceværksted.  Har du bestilt en (el)cykel med ekspreslevering og leverer vi mod forventning ikke din ordre inden de maksimale 4 uger er du berettiget til refundering af forskellen mellem prisen på vores standardlevering (6-10 uger) til 495 kr. og prisen på vores ekspreslevering på 995 kr.

Fortrydelsesret

Her skelner vi mellem lagervarer og specialfremstillede varer. For lagervarer gælder følgende: Hos Velorbis forstår vi at du gerne vil se din cykel i levende live og prøve at sidde på den. Derfor har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os via hjemmesiden.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@velorbis.com eller benytte standardfortrydelsesformularen , som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Hvis du har bestilt en specialfremstillet cykel med leveringstid er det en cykel vi producerer netop til dig i din(e) specielle farve(r), størrelse samt komponentsammensætning. Ved køb af specialfremstillede cykler er der derfor fuld forudbetaling og ingen fortrydelsesret.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering af lagervarer

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Disse handler kan ikke fortrydes:

Specialdesignede cykler, som er fremstillet i vores cykelkonfigurator, efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg

Særligt omkring farvevalg

Pulverfarverne som kan vælges ved at designe egen cykel kan afvige en del fra din computerskærm / printer til cyklens virkelige farve. Vi opfordrer derfor alle, som ikke vælger en standard sort eller hvid cykel, til at at besøge en farvehandler og se de faktiske RAL farver inden køb. Du er selv ansvarlig for, at farvekoden er den rigtige, som du ønsker. Du kan læse mere om skalaen her: www.ral-farben.de samt købe et RAL farvekort her. RAL farvekort er tilgængelig på vores serviceværksted eller i vores testcenter

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Velorbis Ride In Style ApS
Horsekær 8
DK-2765 Smørum
VAT No. DK44117509
E-mail:  info@velorbis.com

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og, kun imod forudgående aftale, aflevere varen personligt på ovenstående adresse.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har 24 måneders reklamationsret. Kontakt os ALTID inden du indleverer (el)cyklen med en detaljeret beskrivelse af problemet gerne understøttet af billede og videomateriale. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få den defekte komponent repareret eller ombyttet afhængig af den konkrete situation.

Vi giver herudover udvidet garanti på vores cykelstel (cykelramme minus forgaffel), der er omfattet af en 25 års garanti mod stelbrud. Rust på stel som følge af normal slidtage er ikke omfattet af garantien. Vi giver endvidere 5 års garanti mod brud på forgaffel. Rust på forgaffel som følge af normal slidtage er ikke omfattet af garantien. Alle andre komponenter på cyklen følger købelovens normale reklamationsbestemmelser. Den udvidede garanti ovenfor gælder ved brud på stel og forgaffel forårsaget af almindelig brug og slitage og ikke i forbindelse med styrt eller anden pludselig skade.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Cyklen/elcyklen skal indleveres til en af vores servicepartnere som du finder her: https://velorbis.dk/cykelhandlere/ 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@velorbis.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.04.2025

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Ride In Style ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på velorbis.dk er  Ride In Style ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@velorbis.com

 

—————————————————————————————— —————————————-

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Velorbis Ride In Style ApS
Horsekær 8
DK-2765 Smørum
VAT No. DK44117509
E-mail:  info@velorbis.com

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________ ______________________________ ______________________

Bestilt den: ______________________________ _ Modtaget den: ______________________________ _

Forbrugerens navn: ______________________________ ______________________________ __________

Forbrugerens adresse: ______________________________ ______________________________ _______

Forbrugerens underskrift: ______________________________ ___________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

—————————————————————————————— —————————————-

BETINGELSER FOR ERHVERVSKØB (B2B)

Der er følgende fravigelse fra forbrugerkøb til erhvervskøb:

Levering:

I erhvervskøb har kunden undersøgelsespligt, hvorfor kunden straks må undersøge varen for fejl og mangler.

Fortrydelsesret:

Der ydes ingen fortrydelsesret på erhvervskøb.

Reklamationsret:

Du skal reklamere straks efter at du har opdaget en eventuel reklamation. Du har 12 måneders reklamationsret.